MAS SKCH, z.s.
Náměstí Plk. Josefa Koukala 1
538 54 Luže
IČ 01359363
SDĚLENÍ ŘÍDICÍHO ORGÁNU OP VVV k realizaci Šablon
SDĚLENÍ ŘÍDICÍHO ORGÁNU OP VVV | |
Výzva č. 02_18_064 - Šablony II – pro hlavní město Praha Výzva č. 02_18_063 - Šablony II – mimo hlavní město Praha Výzva č. 02_18_065 Šablony pro SŠ a VOŠ II – MRR Výzva č. 02_18_066 Šablony pro SŠ a VOŠ II – VRR Jako Řídicí orgán OP VVV si jsme vědomi možných negativních dopadů mimořádných opatření kvůli pandemii koronaviru na realizaci šablon. Z tohoto důvodu předkládáme příjemcům možná řešení k minimalizaci rizik. Věříme, že tento dokument pomůže přijmout taková opatření, aby naplnění cílů projektů nebylo ohroženo. Většinu návrhů řešení lze realizovat za stávajících podmínek uvedených v rozhodnutí o poskytnutí dotace bez nutných žádostí na Řídicí orgán. Doporučujeme příjemcům zaměřit se především na časový harmonogram jejich projektu. Dobu realizace projektu je totiž možné měnit pouze žádostí o podstatnou změnu. V případě nejasností je k dispozici konzultační linka (234 814 777) nebo email (dotazyzp@msmt.cz). 30. března 2020
| |
Doba realizace projektu | Možnost prodloužení realizace projektu o počet kalendářních dnů platnosti mimořádných opatření, které omezují přítomnost dětí/žáků/studentů ve školách, a dále o dobu letních prázdnin:
Doba prodloužení se počítá od 1. září 2020 plus počet kalendářních dnů platnosti mimořádných opatření. Např. končí-li realizace projektu 30. června 2020 a budou-li školy zavřeny do 15. května 2020 (včetně) a mimořádné opatření se na školu vztahuje od 11. března 2020 (včetně):
Březen 21 kalendářních dnů + duben 30 kalendářních dnů + květen 15 kalendářních dnů = projekt je možné prodloužit o 66 kalendářních dnů, tedy do 5. listopadu 2020.
O tuto změnu je nutné zažádat! |
Časová omezení realizace šablon | Možnost rozdělení realizace šablon v měsících (např. původních 5 po sobě jdoucích měsíců) - všechny lhůty se prodlužují o dobu trvání mimořádných opatření, které omezují přítomnost dětí/žáků/studentů ve školách, vč. nutného přerušení (např. X po sobě jdoucích kalendářních měsíců před zavedením mimořádných opatření + (5-X) po sobě jdoucích kalendářních měsíců po zrušení mimořádných opatření.
Počty hodin dílčího cyklu je nutné dodržet. V případě opakování cyklů v jednotce (např. návštěvy) je možné krátit dílčí cyklus. |
Personální podpora | U všech šablon Personální podpory je možné uzavřít dodatky o výkonu práce na dálku v souladu s danou pracovní náplní.[1] |
Přechodné období | Pokud příjemce realizoval aktivity projektu do 31. března 2020 a nemůže doložit danou auditní stopu (např. print screen obrazovky historie aplikace), je možné dané nahradit čestným prohlášením statutárního zástupce.
Od 6. dubna 2020 bude již při kontrole projektů vyžadována níže specifikovaná auditní stopa. |
Možnosti dosažení výstupů jednotlivých šablon | |
2.I/1 Školní asistent – personální podpora MŠ 2.II/1 Školní asistent – personální podpora ZŠ 2.V/1 Školní asistent – personální podpora ŠD/ŠK 2.VI/1 Školní asistent – personální podpora SVČ 2.VII/1 Školní asistent – personální podpora ZUŠ 2.III/1 Školní asistent – personální podpora SŠ 2.VIII/1 Školní asistent – personální podpora DM | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/2 Školní speciální pedagog – personální podpora MŠ 2.II/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ 2.V/2 Speciální pedagog – personální podpora ŠD/ŠK 2.VII/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZUŠ 2.III/2 Školní speciální pedagog – personální podpora SŠ 2.VIII/2 Školní speciální pedagog – personální podpora DM | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/3 Školní psycholog – personální podpora MŠ 2.II/3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ 2.III/3 Školní psycholog – personální podpora SŠ 2.VIII/3 Školní psycholog – personální podpora DM | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/4 Sociální pedagog – personální podpora MŠ 2.II/4 Sociální pedagog – personální podpora ZŠ 2.V/3 Sociální pedagog – personální podpora ŠD/ŠK 2.VI/2 Sociální pedagog – personální podpora SVČ 2.III/4 Sociální pedagog – personální podpora SŠ 2.VIII/4 Sociální pedagog – personální podpora DM | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/5 Chůva – personální podpora MŠ | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.II/5 Školní kariérový poradce – personální podpora ZŠ 2.VI/3 Kariérový poradce – personální podpora SVČ 2.III/6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ 2.IV/2 Školní kariérový poradce – personální podpora VOŠ 2.VIII/5 Školní kariérový poradce – personální podpora DM
| Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Splnění povinnosti individuálních setkání/workshopu je možné z důvodu mimořádných opatření provést i distanční formou. Informace o formě těchto aktivitách budou uvedeny ve zprávě o činnosti.
V případě, že není možné individuální setkání/workshop realizovat v době trvání mimořádných opatření, je možné je nahradit v následujících měsících sledovaného období, za které budou výdaje za tuto šablonu vloženy do ZoR.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.VII/3 Koordinátor spolupráce ZUŠ a příbuzných organizací 2.III/5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ 2.IV/1 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora VOŠ | Nad rámec činností uvedených v příloze č. 3 výzvy může daný pracovník vykonávat další související činnosti vedoucí k úspěšnému překonání mimořádných opatření. Tyto činnosti může vykonávat v průběhu trvání mimořádných opatření i po jejich skončení.
Splnění povinnosti realizace podpůrných akcí je možné z důvodu mimořádných opatření provést i distanční formou. Informace o formě realizace podpůrné akce bude uvedena ve zprávě o činnosti.
V případě, že není možné vybranou podpůrnou akci realizovat z důvodu mimořádných opatření, je možné ji nahradit v následujících měsících sledovaného období, za které budou výdaje za tuto šablonu vloženy do ZoR.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.I/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.V/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.VI/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SVČ – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.VII/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZUŠ v rozsahu 8 hodin 2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.IV/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin 2.VIII/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků DM – DVPP v rozsahu 8 hodin | Po dobu trvání mimořádných opatření je poskytovatelům DVPP umožněno nabízet DVPP i distanční formou v souladu s pokyny MŠMT uvedenými na webových stránkách: http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/informace-o-moznosti-zmeny-formy-uskutecnovani-vzdelavaciho.
Z důvodu předcházení vzniku nezpůsobilých výdajů doporučujeme řediteli školy, aby se u poskytovatele DVPP ujistil, že postupuje v souladu s pokyny MŠMT.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.II/7 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 2.VI/5 Vzdělávání pedagogického sboru SVČ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 2.VII/5 Vzdělávání pedagogického sboru ZUŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 2.III/8 Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 2.VIII/7 Vzdělávání pedagogického sboru DM zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin | Po dobu trvání mimořádných opatření je poskytovatelům DVPP umožněno nabízet DVPP i distanční formou v souladu s pokyny MŠMT uvedenými na webových stránkách: http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/informace-o-moznosti-zmeny-formy-uskutecnovani-vzdelavaciho.
Z důvodu předcházení vzniku nezpůsobilých výdajů doporučujeme řediteli školy, aby se u poskytovatele DVPP ujistil, že postupuje v souladu s pokyny MŠMT.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/7 Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize / mentoringu / koučinku 2.II/13 Profesní rozvoj pedagogů ZŠ prostřednictvím supervize / mentoringu / koučinku 2.VI/11 Profesní rozvoj pedagogů SVČ prostřednictvím supervize / mentoringu / koučinku 2.VII/11 Profesní rozvoj pedagogů ZUŠ prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku 2.III/14 Profesní rozvoj pedagogů SŠ prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku 2.IV/8 Profesní rozvoj pedagogů VOŠ prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku 2.VIII/11 Profesní rozvoj pedagogů DM prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku | Po dobu platnosti mimořádných opatření je umožněno realizovat šablonu i distanční formou. Realizace je v kompetenci ředitele školy a závisí též na kapacitách supervizora/mentora/ kouče.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.II/8 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ 2.V/5 Vzájemná spolupráce pedagogů ŠD/ŠK 2.VI/6 Vzájemná spolupráce pedagogů SVČ 2.VII/6 Vzájemná spolupráce pedagogů ZUŠ 2.III/9 Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ 2.IV/4 Vzájemná spolupráce pedagogů VOŠ 2.VIII/8 Vzájemná spolupráce pedagogů DM | Vzájemnou spolupráci pedagogů je možné částečně realizovat prezenční formou, pokud to umožňují mimořádná opatření. Po dobu platnosti mimořádných opatření je umožněno realizovat šablonu i distanční formou, a to všechny činnosti mimo hospitací (příprava, reflexe již odučených hodin může probíhat online), dosud nerealizované hospitace a jejich reflexe proběhnou po ukončení mimořádných opatření.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/9 Nové metody ve vzdělávání předškolních dětí 2.II/11 CLIL ve výuce v ZŠ 2.III/12 CLIL ve výuce v SŠ 2.IV/7 CLIL ve výuce ve VOŠ 2.II/12 Nové metody ve výuce v ZŠ 2.V/9 Nové metody ve vzdělávání v ŠD/ŠK 2.VI/10 Nové metody ve vzdělávání v SVČ 2.VII/10 Nové metody ve výuce v ZUŠ 2.III/13 Nové metody ve výuce v SŠ 2.VIII/10 Nové metody ve vzdělávání v DM | Aktivity je možné po dobu platnosti mimořádných opatření částečně realizovat (výukové lekce mohou probíhat online, je možné připravovat mini lekce, případě provést online reflexi již odučených mini lekcí), ověření a reflexe proběhne po návratu dětí/žáků/ studentů do škol.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.II/15 Zapojení ICT technika do výuky v ZŠ 2.VII/12 Zapojení ICT technika do výuky v ZUŠ 2.III/17 Zapojení ICT technika do výuky v SŠ 2.IV/11 Zapojení ICT technika do výuky ve VOŠ | Realizace aktivity a souvisejících činností je v době platnosti mimořádných opatření možná, např. ICT technik pomáhá s organizací výuky „na dálku“ prostřednictvím různých komunikačních platforem (např. Skype). Pomáhá s řešením technických problémů na straně jak školy, tak i dětí/žáků/studentů.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.I/11 Využití ICT ve vzdělávání v MŠ 2.II/16 Využití ICT ve vzdělávání v ZŠ 2.V/10 Využití ICT ve vzdělávání v ŠK/ŠK 2.VI/12 Využití ICT ve vzdělávání v SVČ 2.VII/13 Využití ICT ve vzdělávání v ZUŠ 2.III/18 Využití ICT ve vzdělávání v SŠ 2.VIII/13 Využití ICT ve vzdělávání v DM | Realizace aktivity je možná pouze v případě, že škola zapůjčí dětem/žákům koupená zařízení a probíhá na nich s dětmi/žáky výuka na dálku. Není možné nahradit aktivitu tak, že děti/žáci budou používat výhradně svá zařízení. Je možná kombinace, tzn. zapůjčení dětem/žákům, které techniku nemají (musí však být využito všech 10 notebooků/tabletů) a zbytek dětí využije techniku vlastní. Je možné realizovat prostřednictvím více tříd (např. v jedné třídě je používáno 7 tabletů a v druhé třídě 3 tablety).
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.II/18 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem 2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem 2.VIII/15 Doučování žáků DM ohrožených školním neúspěchem | Po dobu trvání mimořádných opatření je umožněno realizovat šablonu i distanční formou. Je možné kombinovat prezenční a distanční formu.
Informace o formě provedení a počet žáků z každého doučování budou uvedeny v třídní knize doučování.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.I/8 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv – MŠ 2.II/9 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv – ZŠ 2.V/6 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv 2.VI/7 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv 2.VII/7 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv 2.III/10 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv -SŠ 2.IV/5 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv – VOŠ 2.VIII/9 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv | Aktivity je po dobu platnosti mimořádných opatření možné částečně realizovat (může probíhat příprava návštěv, společná reflexe již realizovaných návštěv a z nich vycházející doporučení pro další práci). Samotná návštěva může proběhnout až po ukončení mimořádných opatření.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/10 Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v MŠ 2.II/14 Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ 2.V/8 Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v ŠD/ŠK 2.VI/9 Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v SVČ 2.VII/9 Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZUŠ 2.III/15 Zapojení odborníka z praxe do výuky v SŠ 2.IV/9 Zapojení odborníka z praxe do výuky ve VOŠ 2.VIII/12 Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v DM | Aktivity je po dobu platnosti mimořádných opatření možné částečně realizovat (může probíhat příprava na výuku případně reflexe využitých metod a vlivu na výsledky dětí/žáků/studentů pro každou realizovanou hodinu před vyhlášením mimořádných opatření). Samotná výuka nových hodin může proběhnout až po ukončení mimořádných opatření.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/12 Projektový den ve škole 2.II/19 Projektový den ve škole 2.V/12 Projektový den v ŠD/ŠK 2.VI/14 Projektový den v SVČ 2.VII/14 Projektový den ve škole ZUŠ 2.III/21 Projektový den ve škole SŠ 2.IV/12 Projektový den ve škole VOŠ 2.VIII/16 Projektový den v DM | Projektový den v době platnosti mimořádného opatření, kterým se omezuje přítomnost dětí/žáků/studentů ve školách, není možné realizovat.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.II/10 Tandemová výuka v ZŠ 2.V/7 Tandemové vzdělávání v ŠD/ŠK 2.VI/8 Tandemové vzdělávání v SVČ 2.VII/8 Tandemová výuka v ZUŠ 2.III/11 Tandemová výuka v SŠ 2.IV/6 Tandemová výuka ve VOŠ | Tandemovou výuku je po dobu platnosti mimořádných opatření možné částečně realizovat (může probíhat příprava na výuku případně reflexe využitých metod a vlivu na výsledky dětí/žáků/studentů pro každou realizovanou hodinu před vyhlášením mimořádných opatření). Samotná výuka nových hodin může proběhnout až po ukončení mimořádných opatření.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/13 Projektový den mimo školu – MŠ 2.II/20 Projektový den mimo školu – ZŠ 2.V/13 Projektový den mimo ŠD/ŠK 2.VI/15 Projektový den mimo SVČ. 2.VII/15 Projektový den mimo školu ZUŠ 2.III/22 Projektový den mimo školu SŠ 2.VIII/17 Projektový den mimo DM | Projektový den v době platnosti mimořádného opatření, kterým se omezuje přítomnost dětí/žáků/studentů ve školách, není možné realizovat.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.I/14 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ 2.II/21 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ 2.VI/16 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči účastníků SVČ | Po dobu platnosti mimořádných opatření je umožněno realizovat šablonu i distanční formou.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.I/15 Komunitně osvětová setkávání 2.II/22 Komunitně osvětová setkávání 2.VI/17 Komunitně osvětová setkávání 2.VII/16 Komunitně osvětová setkání 2.III/23 Komunitně osvětová setkání SŠ 2.VIII/18 Komunitně osvětová setkání DM | Aktivitu není možné realizovat distanční formou.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
2.II/17 Klub pro žáky ZŠ 2.V/11 Klub pro účastníky ŠD/ŠK 2.VI/13 Klub pro účastníky SVČ 2.III/19 Klub pro žáky SŠ 2.VIII/14 Klub pro žáky DM | Aktivity po dobu platnosti mimořádných opatření je umožněno realizovat distanční formou.
Informace o formě provedení a počtu žáků z každého setkání budu uvedeny v třídní knize klubu.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě
|
2.III/16 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ) 2.IV/10 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro VOŠ) | Aktivity nelze realizovat distanční formou.
Dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu Bez úprav
Dokládání výstupů pro kontrolu na místě Bez úprav |
[1] Zejména dle § 317 zákoníku práce.
[2] Je možné doložit jmenný seznam, popř. kódy dětí/žáků.
Dokument ke stažení ZDE
Datum poslední aktualizace: 31. 3. 2020 10:41
Komunita MAS
Kalendář
Vize MAS SKCH, z.s. 2024-2028
Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:460
TÝDEN:3564
CELKEM:810858