Milí rodiče, milí žáci a studenti,
už rok se ocitáme v náročné životní situaci v souvislosti s pandemií Covid-19. Dlouhé období omezení osobních setkání, nutnost distanční výuky a spolupráce na dálku mnoho z nás prožívá v nejistotě a obavách.
V rámci inkluzivního krajského akčního plánu vznikl „mobilní poradenský tým“, jehož hlavním úkolem je podporovat žáky, rodiče a pedagogy ve vzájemné spolupráci a v současnosti v jejich náročné situaci. Aktuální čas sice není nakloněn osobním setkáním, ale chceme Vám nabídnout online setkání, kde s námi můžete sdílet:
- zkušenosti spojené s touto dobou (úskalí distanční výuky, nedostatek osobního kontaktu s kamarády a přáteli, pocity vyčerpání, únavy atd.)
- konkrétní situace, které právě řešíte a nevíte si s nimi rady (například volba dalšího vzdělávání, jak na učení, kde hledat podporu při řešení rodinných záležitostí a při ztrátě zaměstnání)
Mobilní tým -Mgr. P. Pavlíčková Mgr. G.Slaninová,Ph.D., Mgr. T. Zimmermannová - můžete kontaktovat na emailové adrese: mobilnitym@masskch.eu
Poradenství
- Psychologické (individuální a skupinové)
Pozn.: Pro žáky, rodiče, pedagogy – např. podpora při zpracování témat vztahového rámce ve školním (včetně podpory členství ve třídě) či rodinném prostředí, při psychických obtížích (např. úzkosti, obavy, pocity nepohody), podpora při řešení problémů v oblasti chování, v adaptaci na školní prostředí, při zdolávání náročných životních situací, krizí, traumat…
- Kariérové (individuální a skupinové)
Pozn.: Pro jednotlivce, třídu a ve formátu rodič + dítě.
Pro žáky 8. ročníku – kontinuálnější práce se třídou (skupinou zájemců) v rámci témat sebepoznání, seberozvoje, volby dalšího vzdělávání, poznávání jednotlivých povolání. Důraz kladen na interaktivní metody, zážitkové aktivity, diskuze se žáky, workshopy.
- Sociální (individuální)
Pozn.: Pro žáka (první kontakt – když doma něco nefunguje, něco se mi děje = zorientování, vysvětlení, postup), pro rodiče – podpora rodičovské role (právní rámec, znalost sítě služeb), pro učitele – orientace v síti služeb, praktické informace a postupy.
- Intervize pro pedagogy/ asistenty pedagoga (individuální a skupinové)
Pozn.: Setkání vytvářejí prostor pro sdílení témat a zkušeností v bezpečném prostředí, přinášejí motivaci a podporu pro duševní pohodu při krásné a náročné pedagogické práci. Setkání mohou být realizována situačně (dle akutní potřeby učitelů), nebo se konat s určitou pravidelností (např. 1x měsíčně).
V případě potřeby může mít intervize podobu kazuistického setkání (sdílení konkrétní situace žáka a nacházení možností řešení).
Podpora rozvoje učebního potenciálu žáků a prevence nežádoucího chování
1. Speciálně pedagogická diagnostika a náprava dílčího oslabení funkcí (výkonu) - percepčně - motorická cvičení ve spolupráci s žákem a jeho rodičem/ asistentem pedagoga; cílem je rozvoj funkcí potřebných k úspěšnému zvládnutí trivia, v jehož důsledku dojde k celkovému zlepšení školního výkonu a odstranění stresu z neúspěchu
mplementace Krajského akčního plánu Pardubického kraje II
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018321
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání