Menu
MAS Skutečsko, Košumbersko a Chrastecko, o.s.

Identifikace nadání a práce s nadanými a mimořádně nadanými dětmi a žáky v základních školách Pardubického kraje v rámci projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II

Identifikace nadání a práce s nadanými a mimořádně nadanými dětmi a žáky v základních školách Pardubického kraje v rámci projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II 1

Dotační programy projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II

(21.12.2020)
 

Rada Pardubického kraje na svém jednání dne 21. 12. 2020 schválila vyhlášení dotačního programu  „Identifikace nadání a práce s nadanými a mimořádně nadanými dětmi a žáky v základních školách Pardubického kraje v rámci projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II“.

Cíl Programu

Program souvisí s problematikou nedostatku lidských zdrojů pro potřeby firem, včetně nedostatku kvalitních absolventů škol a bude připraven v rámci aktivity „Pilotní ověření“. Konkrétně se bude jednat o přípravu a pilotní ověření systémového řešení vyhledávání nadání a nástrojů na podporu rozvoje potenciálu nadaných dětí a žáků základních škol na území Pardubického kraje. Prostřednictvím pilotního projektu dojde k ověření nastavení podmínek a pravidel, role jednotlivých subjektů zapojených do realizace a zájmu cílových skupin. Po ukončení pilotáže bude vyhodnoceno, zda je intervence funkční a lze jí aplikovat do praxe. V případě, že se systém ukáže jako přínosný a vhodně nastavený (úspěšná pilotáž), je podmínkou této aktivity definovat budoucího nositele tohoto nástroje v dalších letech.

Předmětem žádosti je:

·         Ověření zavedení nástroje na podporu rozvoje potenciálu nadaných dětí a žáků základních škol na území Pardubického kraje.

·         Vytvoření metodiky organizace a způsobu práce ve škole (identifikace základních podmínek pro vyhledávání a rozvoj nadání dětí a žáků, organizace a formy vzdělávání a výuky, organizační uspořádání, úpravy v rozvrhu hodin, časové dotace, metody výběru žáků, způsob vedení, motivace pedagogů, zapojení rodičů).

Předmětem dotace je úhrada osobních nákladů pedagogů, kteří se budou věnovat práci s talentovanými žáky a dále doplňkově pořízení potřebných výukových pomůcek, nástrojů a služeb (max. do výše 30 % uznatelných výdajů projektu). Podrobnější specifikace uznatelných výdajů je uvedena v příloze č. 4 této výzvy.

Žadatel

Obce Pardubického kraje jako zřizovatelé základních škol

Příjemce

Základní školy pracující s nadanými dětmi a žáky

Financování a alokace výzvy

Finanční alokace na výzvu je 1,5 mil. Kč. Podpora je poskytována formou nevratné finanční podpory (dotace). Výše dotace je maximálně 90 % celkových způsobilých výdajů, spoluúčast žadatele je minimálně 10 % celkových způsobilých výdajů.

Na financování aktivit, pro které byla přiznána dotace, nelze čerpat podporu z jiných národních či evropských zdrojů na stejné způsobilé výdaje. Dotace je určena na financování aktivit, které zvyšují rozsah dosud běžně vykonávaných činností, nebo je zkvalitňují. V tomto případě nejde o souběh dotací.

Minimální a maximální výše podpory

Minimální výše podpory je 90 000 Kč + spoluúčast žadatele minimálně 10 % (minimální výše podpory se spoluúčastí je 100 000 Kč).

Maximální výše podpory je 270 000 Kč + spoluúčast žadatele minimálně 10 % (maximální výše podpory se spoluúčastí je 300 000 Kč).

Veškeré výdaje musejí být efektivní a hospodárné a musejí být vynaloženy na ty činnosti, které odpovídají požadavkům stanoveným ve výzvě a jsou v souladu s obsahovou stránkou a cíli výsledného projektu.

Výdaje jsou způsobilé od data vyhlášení této výzvy – tj. od 22. 12. 2020.

V případě, že si Pardubický kraj vyžádá v rámci předloženého vyúčtování další podklady nutné k posouzení uznatelnosti, je povinností žadatele dotace tyto podklady poskytnout.

 

Lhůta pro podávání žádostí: od 22. 1. 2021 do 15. 2. 2021 (12:00). Žádosti lze podat poštou na adresu Krajský úřad Pardubického kraje, odbor rozvoje, Komenského nám. 125, 532  11, Pardubice, osobně na podatelně Krajského úřadu Pardubického kraje nebo do datové schránky Pardubického kraje IDDS z28bwu9 – v tomto případě žádost musí být opatřena elektronickým podpisem, tj. podepsána způsobem, se kterým zvláštní právní předpis (zákon č. 297/2016 Sb., zákon č. 300/2008 Sb.) spojuje účinky vlastnoručního podpisu. V případě podání poštou je rozhodující datum přijetí žádosti Krajským úřadem Pardubického kraje. Při osobním předání žádosti na podatelně obdrží žadatel potvrzení o převzetí.

Žádosti musí být označeny textem Neotvírat – žádost o dotaci a textem nebo předmětem Identifikace nadání a práce s nadanými a mimořádně nadanými dětmi a žáky v základních školách Pardubického kraje v rámci projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II.

Odpovědi na dotazy týkající se programu poskytují během přípravy žádostí zástupci projektu Smart akcelerátor Pardubického kraje II. Tito zástupci se nesmějí přímo podílet na přípravě jednotlivých žádostí.

Kontaktními osobami jsou:

        Ing. Jakub Návesník, Ph.D., tel: 601 084 580, e-mail: jakub.navesnik@pardubickykraj.cz,

        Mgr. Miroslav Smejkal, tel: 466 026 306, e-mail: miroslav.smejkal@pardubickykraj.cz.

 

Podrobnější informace jsou zveřejněny v textu výzvy a přílohách.

dokumenty

 

 

Zdroj naleznete ZDE

Datum vložení: 5. 1. 2021 16:01
Datum poslední aktualizace: 5. 1. 2021 16:04
Autor:

Činnost

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1
3
2
3
3
4
4
2
5
2
6
3
7
2
8
2
9
3
10
3
11
3
12
2
13
5
14
3
15
2
16
3
17
3
18
5
19
5
20
6
21
6
22
5
23
5
24
5
25
5
26
5
27
5
28
6
29
5
30
13
1
6
2
6
3
5
4
8
5
6

Vize MAS SKCH, z.s. 2024-2028

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Oprava hasičského mobilního skladu

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:70
TÝDEN:1142
CELKEM:735455

nahoru

Mohlo by Vás zajímat