Menu
MAS Skutečsko, Košumbersko a Chrastecko, o.s.

EasyMile předvedl autonomní elektrický minibus s dalšími úpravami pro plně bezobslužný provoz bez průvodce

EasyMile předvedl autonomní elektrický minibus s dalšími úpravami pro plně bezobslužný provoz bez průvodce 2

I inovativní technologie se nepřestávají neustále vyvíjet. Nejde jen o technické zdokonalování, ale také o lepší přizpůsobení reálnému provozu v běžné každodenní praxi.

Důkazem toho je i autonomní elektrický minibus EasyMile EZ10. V červnu 2019 jeho výrobce představil při příležitosti akce Mezinárodní unie veřejné dopravy „UITP Global Public Transport Summit 2019“ modernizovanou verzi tohoto pozoruhodného vozidla, vhodnou pro provoz zcela bez obsluhy – tedy nejen bez řidiče, ale i bez průvodce, který prozatím ve zkušebních provozech tento minibus zpravidla doprovází.

Autonomní elektrický minibus EasyMile EZ10 dodávaný již od roku 2015 slouží například v německém Bad Birnbachuv Paříživ Helsinkáchv Rouenu i jinde.

Tento minibus je 3,9 m dlouhý a 2,7 m vysoký a má standardní přepravní kapacitu 6 sedících, 3 + 3 proti sobě u čelních stěn. Mezi cestujícími je dostatek místa pro vozíčkáře nebo kočárek. Pro přepravu málo pohyblivých cestujících je v podlaze dveří výsuvná rampa. Asynchronní elektromotor mu umožňuje maximální rychlost 40 km/h a cestovní rychlost 20 km/h. Lithium-iontové (LiFeP04) baterie vystačí na 14 hodin provozu.

Minibusy EasyMile EZ10 se bezpečně pohybují pomocí tří řídicích systémů: Poloha vozidla je určena kombinací optických a laserových senzorů a diferenciální GPS. Tato kombinace umožňuje hladký provoz bez ohledu na omezení v dopravní infrastruktuře, viditelnosti nebo povětrnostních podmínkách. Vozidlo je dále vybaveno senzory detekujícími statické nebo pohybující se objekty a podle toho přizpůsobí svoji rychlost a dráhu tak, aby se jim bezpečně vyhnulo. Třetím prvkem je takzvaný „bezpečnostní řetězec“ – nezávislý sled aktivit pro zabránění nehodě.

Součástí jeho představené modernizace (viz foto výše) je nově konstruovaný vnější senzor zabírající mnohem větší úhel „vidění“. Zdokonalená je také systémová architektura pro bezpečnost provozu. Pohodlné jízdě bez řidiče i bez průvodce v neposlední řadě přispívají také pohodlnější sedadla s bezpečnostními pásy i úchyty pro invalidní vozík podle amerického technického standardu Americans with Disabilities Act (ADA).

 

Zdroj článku naleznete ZDE

Datum vložení: 15. 6. 2019 20:45
Datum poslední aktualizace: 3. 1. 2022 17:03
Autor:

Komunita MAS

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1
3
2
3
3
4
4
2
5
2
6
3
7
2
8
2
9
3
10
3
11
3
12
2
13
5
14
3
15
2
16
3
17
3
18
4
19
3
20
4
21
4
22
3
23
3
24
3
25
3
26
3
27
3
28
4
29
3
30
9
1
4
2
4
3
3
4
4
5
4

Vize MAS SKCH, z.s. 2024-2028

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:1
DNES:265
TÝDEN:1122
CELKEM:732737

nahoru

Mohlo by Vás zajímat