Navigace

Obsah

Milí rodiče, milí žáci a studenti,

už rok se ocitáme v náročné životní situaci v souvislosti s pandemií Covid-19. Dlouhé období omezení osobních setkání, nutnost distanční výuky a spolupráce na dálku mnoho z nás prožívá v nejistotě a obavách.

V rámci inkluzivního krajského akčního plánu vznikl „mobilní poradenský tým“, jehož hlavním úkolem je podporovat žáky, rodiče a pedagogy ve vzájemné spolupráci a v současnosti v jejich náročné situaci.  Aktuální čas sice není nakloněn osobním setkáním, ale chceme Vám nabídnout online setkání, kde s námi můžete sdílet:

  • zkušenosti spojené s touto dobou (úskalí distanční výuky, nedostatek osobního kontaktu s kamarády a přáteli, pocity vyčerpání, únavy atd.)
  • konkrétní situace, které právě řešíte a nevíte si s nimi rady (například volba dalšího vzdělávání, jak na učení, kde hledat podporu při řešení rodinných záležitostí a při ztrátě zaměstnání)

 

Mobilní tým  -Mgr. P. Pavlíčková  Mgr. G.Slaninová,Ph.D., Mgr. T. Zimmermannová můžete kontaktovat na emailové adrese:                mobilnitym@masskch.eu

             

Poradenství 

  1. Psychologické (individuální a skupinové)

Pozn.: Pro žáky, rodiče, pedagogy  – např. podpora při zpracování témat vztahového rámce ve školním (včetně podpory členství ve třídě) či rodinném prostředí, při psychických obtížích (např. úzkosti, obavy, pocity nepohody), podpora při řešení problémů v oblasti chování, v adaptaci na školní prostředí, při zdolávání náročných životních situací, krizí, traumat…   

  1. Kariérové (individuální a skupinové)

Pozn.: Pro jednotlivce, třídu a ve formátu rodič + dítě.

Pro žáky 8. ročníku – kontinuálnější práce se třídou (skupinou zájemců) v rámci témat sebepoznání, seberozvoje, volby dalšího vzdělávání, poznávání jednotlivých povolání. Důraz kladen na interaktivní metody, zážitkové aktivity, diskuze se žáky, workshopy.

  1. Sociální (individuální)

Pozn.: Pro žáka (první kontakt – když doma něco nefunguje, něco se mi děje = zorientování, vysvětlení, postup), pro rodiče – podpora rodičovské role (právní rámec, znalost sítě služeb), pro učitele – orientace v síti služeb, praktické informace a postupy.

  1. Intervize pro pedagogy/ asistenty pedagoga (individuální a skupinové) 

Pozn.: Setkání vytvářejí prostor pro sdílení témat a zkušeností v bezpečném prostředí, přinášejí motivaci a podporu pro duševní pohodu při krásné a náročné pedagogické práci. Setkání mohou být realizována situačně (dle akutní potřeby učitelů), nebo se konat s určitou pravidelností (např. 1x měsíčně). 

V případě potřeby může mít intervize podobu kazuistického setkání (sdílení konkrétní situace žáka a nacházení možností řešení). 

Podpora rozvoje učebního potenciálu žáků a prevence nežádoucího chování

1. Speciálně pedagogická diagnostika a náprava dílčího oslabení funkcí (výkonu) - percepčně - motorická cvičení ve spolupráci s žákem a jeho rodičem/ asistentem pedagoga; cílem je rozvoj funkcí potřebných k úspěšnému zvládnutí trivia, v jehož důsledku dojde k celkovému zlepšení školního výkonu a odstranění stresu z neúspěchu

               

 

                                                                                                                                       

Implementace Krajského akčního plánu Pardubického kraje II

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018321

Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání