Navigace

Obsah

IROP - mediální kampaň na podporu a ochranu českých památek

Typ: ostatní
IROP - mediální kampaň na podporu a ochranu českých památek 1Peníze na revitalizaci památek nezůstávají jenom na papíře. Integrovaný regionální operační program (IROP) rozdělil na obnovu a revitalizaci 110 památek více než šest a půl miliardy korun z evropských fondů. Z IROP byly podpořeny nejen hrady, zámky a kostely, ale také technické památky.

Dnešním dnem spouští IROP druhou část mediální kampaně, jejímž cílem je seznámit veřejnost s jednou z oblastí podpory IROP, tentokrát památkami.
Mezi podpořenými projekty financovanými z IROP lze najít méně známé turistické cíle i nejznámější a nejnavštěvovanější hrady a zámky, například hrad Karlštejn, vrchnostenskou zahradu na hradě Pernštejn, zámek Telč a Rychnov nad Kněžnou, chrám sv. Bartoloměje v Kolíně, Šlechtickou školu ve Slatiňanech, technický unikát Slovenskou strelu, Vlašský dvůr v Kutné Hoře nebo Hornický skanzen Žacléř. Z již dokončených projektů můžeme zmínit poutní chrám Panny Marie na Chlumku v Luži nebo kostel Sv. Ducha v Telči.
V následujících letech tak při návštěvě našich památek můžete narazit na probíhající práce, které budou realizovány právě díky finanční podpoře z IROP. Případný snížený komfort však bude jen dočasný. Nejčastěji probíhá restaurování památek, tvorba nových expozic, modernizace sociálního a technického zázemí a návštěvnické infrastruktury, pořízení bezpečnostních prvků, digitalizace památek, či obnova parku a zahrad u památek. Návštěvníci si pak budou moci užít známé památky v novém kabátě.
Mediální kampaň poběží na TV Nova a jejich kanálech, v menším rozsahu na TV Barrandov a dále na radiostanici Impuls, v kinech, a na internetu a sociálních sítích.

 


Vytvořeno: 5. 6. 2019
Poslední aktualizace: 5. 6. 2019 11:00
Autor: