Navigace

Obsah

Budoucnost školství je mezioborová výuka, říká česká učitelka, která v Americe prošla vesmírným vzdělávacím programem

Typ: ostatní
Budoucnost školství je mezioborová výuka, říká česká učitelka, která v Americe prošla vesmírným vzdělávacím programem 1Učitelka IT Hana Šandová z pražského Gymnázia Jana Keplera se v Americe zúčastnila vesmírného vzdělávacího programu pro učitele.
Inspiroval ji především k hledání cest k mezipředmětové spolupráci.
Zatímco v soukromých školách v Česku se už bloková a mezioborová výuka začíná prosazovat, ve státních je stále výjimečná.

Učitelka IT Hana Šandová z pražského Gymnázia Jana Keplera si vyzkoušela výcvik astronautů, vesmírnou misi i trénink přežití na souši a ve vodě. Letos v červnu se spolu s dalšími 200 kolegy z celého světa zúčastnila vzdělávacího programu Honeywell Educators at Space Academy (HESA) v americkém vesmírném centru U.S. Space & Rocket Center v Alabamě. Jeho cílem je motivovat učitele technických oborů a přírodních věd, aby svým žákům předávali znalosti inspirativním a zábavným způsobem, a vzbudili tak jejich zájem věnovat se těmto oborům i v rámci dalšího vzdělávání a kariéry.

Šandová se do programu probojovala na základě svých tří esejí o vědeckém a technickém vzdělávání, které zájemci museli odevzdat spolu s přihláškou. Do Spojených států s ní jela z Česka ještě Martina ­Obdržálková z Biskupského gymnázia v Brně. Celkem se akce zúčastnili pedagogové ze 34 zemí.

Učitelé například absolvovali simulované vesmírné mise založené na scénářích, ve kterých každý dostal svou roli, ať už v posádce na Zemi, nebo v kosmu. Jednou letěli s kapsulí Orion na Mars a podruhé zase střídali posádku na Mezinárodní vesmírné stanici.

Zdroj a celý článek naleznete ZDE


Vytvořeno: 18. 12. 2017
Poslední aktualizace: 18. 12. 2017 19:03
Autor: